فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب

چطور می توان بهترین فست فود را انتخاب نمود؟

چطور می توان بهترین فست فود را انتخاب نمود؟

فست فود خوب هم داریم
چطور می توان بهترین فست فود را انتخاب نمود؟ در اینجا ما فست فود را به سه دسته قرمز، زرد و سبز با توجه به میزان سالم بودن آنها تقسیم می کنیم.

براي خوردن یک فست فود سالم، ۳ قانون ساده زیر را رعایت کنید:
قانون اول: از مصرف فست فودهاي قرمز دوري کنید.
قانون دوم: در مصرف فست فودهاي زرد زیاد سخت نگیرید، اما زیاده روي هم نکنید.
قانون سوم: با مصرف فست فودهاي سبز، تغذیه اي سالم داشته باشید.

فست فودهاي قرمز خطرناك هستند
عوامل زیادي براي قرارگرفتن یک غذا در این گروه وجود دارد. اولین عاملی که موجب می شود بیشتر غذاها وارد گروه قرمز شوند، داشتن بیش از یک گرم چربی ترانس است. البته بیشتر رستوران ها در مورد محتواي چربی ترانس غذاهاي خود گزارش نمی دهند. سیب زمینی سرخ کرده از دسته غذاهاي قرمز است، زیرا بیشتر رستوران ها براي سرخ کردن آن از روغن هایی استفاده میکنند که موجب افزایش چربی ترانس آن می شود. البته اگر رستورانی از روغن مخصوص سرخ کردنی براي تهیه سیب زمینی سرخ کرده استفاده کند میتواند سیب زمینی سرخ کرده سالم تري عرضه کند، ولی با این وجود، باز هم نباید در مصرف آن زیاده روي کنید. البته غذاهایی که توسط روغن هاي سالم طبخ شوند، براي شما مفید خواهند بود؛ به عنوان مثال اگر سیب زمینی در روغن بادام زمینی سرخ شود، جزو گروه سبز و سالم طبقه بندي می شود.

غذاهایی که حاوي مقدار زیادي گوشت قرمز هستند نیز قرمز طبقهبندي میشوند. همچنین اکثر پیش غذاهایی که در رستوران ها عرضه می شوند، جزء قرمز طبقه بندي می شوند، زیرا حاوي کالري بالا، چربی اشباع شده و قند هستند.

احتیاط در مصرف فست فودهاي زرد
این گروه از فست فودها آنقدر سالم نمی باشند که بتوان آنها را در گروه سبز جاي داد و آنقدر هم غیرسالم نیستند که آنها را در گروه قرمز طبقه بندي کنیم. به عنوان مثال پیتزاي معمولی در این دسته قرار می گیرد، زیرا چربی ترانس و گوشت قرمز زیادي ندارد و از طرف دیگر سبزیجات یا غلات سبوس دار هم ندارد. چیکن برگر هم مانند پیتزا در همین دسته قرار می گیرد.

فست فودهاي سبز:
این دسته بهترین غذاها را در خود جاي می دهد. براي این که غذایی در این گروه قرار گیرد باید خصوصیات مختلفی داشته باشد. واضح است غذاهایی که با غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و روغن هاي سالم تهیه شوند در این دسته قرار می گیرند. غذاهاي سبز شامل پیتزاي سبزیجات ، بیشتر ساندویچ ها، سالادها، تخم مرغ و پیش غذاهایی که با سبزیجات درست می شوند، می باشد.

غذاهاي سبز، چربی اشباع و ترانس کمی دارند، نمک و کلسترول آن ها کم است و کالري آنها در مقایسه با غذاهاي زرد و قرمز پایین تر است. این غذاها را می توان به صورت روزانه نیز مصرف نمود. با انتخاب غذاهاي سبز شما می توانید هم فست فود بخورید و هم سالم بمانید. یکی دیگر از راهها براي تشخیص این که یک غذا می تواند جزو گروه سبز قرار گیرد این است که ببینید آیا به فرم طبیعی نزدیک است یا نه؛ مثلا محتویات سالاد به فرم طبیعی بسیار نزدیک و بنابراین سالم می باشد.

اگر نگاهی به لیست غذاهایی که در فست فودها عرضه می گردد  بیندازید، به نکات مختلفی پی خواهید برد. اول این که میزان کالري بعضی از این غذاها بسیار بالاست. بگذارید مثالی در این مورد بزنیم. وقتی یک شخص ۷۰ کیلویی با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت قدم میزند، ۱/۵ کالري در دقیقه مصرف می کند. حال فرض کنید غذایی سفارش داده شده است که ۲۷۱۰ کالري دارد. در این حالت این شخص ۷۰ کیلوگرمی باید ۴۵ مایل پیاده روي کند تا بتواند این مقدار کالري را بسوزاند و این مقدار راه رفتن حدودا ۹ ساعت طول خواهد کشید.

بهترین فست فود

شماره های تماس:

۰۹۱۲۸۴۵۱۳۸۸

۰۹۱۱۲۷۳۲۷۲۲

لطفا جهت سفارش تماس ،یا فرم زیر را تکمیل نمایید :

سفارش

تجهیزات کافی شاب  /   تجهیزات رستوران و فست فود  تجهیزات رستوران کالافودبهترین فست فود

یک دیدگاه