نكات مهم در مديريت رستوران

نكات مهم در مديريت رستوران : اگر رستوران داشته باشيد چگونه ان را مديريت خواهيد نمود،اين مطلب  هم مهم است كه  بايدبدانيد كه همه عوامل طوري باشد  رضايت مشتري در اولويت باشد .

نكات مهم در مديريت رستوران

ورودي رستوران : سردر رستوران بایدطوري  طراحي شده  كه ان را از قسمت هاي ديگر جدا نموده و نقش بسيار مهمي  را در جذب مشتري دارا  مي باشد  .این امر  به ویژه در مورد رستوران های كنار  جاده ها بسیار  اهمیت دارد، بايد به گونه ای  طراحی شود که  اگر افراد يا اتومبیل ها   با سرعت از آن محل عبور می کنند تابلوی رستوران و سردر آن را مشاهده نمايند .در عصر حاضر شركت هاي طراحي و تبليغاتي كمك بسيار مهمي در اين زمينه نور پردازي ،دكوراسيون سر در ،طراحي فونت و اشكال مختلف انجام مي دهند به نوعي كه نشان دهنده نوع  فعاليت رستوران باشد.

نماي ظاهري رستوران

  مسئله مكان   نقشی تعیین کننده در  معماری رستوران دارد  هر  قسمتي از شهر معماري و  سبك خاص همان منطقه را مي طلبد . بدین معنا که  حتي طراحی رستوران خارج از شهر مثل  کنار دریا با رستوران داخل شهر یاكنار  جاده بسيار متفاوت مي باشد ظاهر رستوران، به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد.

اولین ديد  مشتری به بخش ظاهري  رستوران است. ورودي  و ظاهر ساختمان ، دکور، طراحی میز و صندلیها ، نورپردازی، رنگ، کف سالن و غیره که نشان دهنده گران بودن  رستوران یا ارزان قیمت بودن  ان خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن مشتري به رستوران کمک می کند و همین امر  است که به مشتری كمك  می کند که با توجه  قیمت غذای رستوران از ان استفاده کند یا خیر؟

نماي ظاهري  باید به طور نیرومند،تصمیم به بازگشت دوباره مشتري به رستوران را در ان ها تقویت نمايد .اگر  ظاهر ساختمان و تجهیزات،مناسب نباشد مردم غالبا  با شک و تردید غذا را انتخاب می کنند که آیا اين غذا  سالم است یا خیر و چنین مي انديشند که مثلاً رستوران های با نماي نه چندان جالب  محیط غیر بهداشتی دارند.

انواع رستوران ها :

رستوران های معمولی:

که خود اين رستوران ها  به سه دسته تقسیم می شوند:

رستوران های  سنتی:

با متراژ مشخصي از متر مربع برای هر نفر با میز های ۲ نفره و چند نفره با افرادي براي  سرویس  دهي و فضای کافی برای افراد.

رستوران ها يي با سلف سرویس:

با متراژ مشخصي از  متر مربع برای هر نفر، با  فضای سلف سرویس و فضای پختن و آماده نمودن غذا.

رستوران های ویژه :

دارای ۲ متر مربع فضا را شامل مي شوند  برای هر نفر و الزامات خاص خود را دارا مي باشند .

گریل روم:

گریل روم :سالن مخصوصی است که دربرابر مشتری،غذا طبخ می شود، در این نوع  تمام وسایل رستوران و آشپزخانه وجود دارد و افراد می توانند در این سالن غذا ميل نمايند . | نكات مهم در مديريت رستوران

فود کورت:

فود کورت سالنی بزرگ است که به چند ين غرفه تقسیم شده و در هر غرفه غذاهای خاص یا دسرهای مختلف ارائه می شود و تمام غذاهایی که در آن به فروش می رسد ارزان قیمت است و مكان نشستن برای تمام غرفه ها یک سالن مشترك است و هر غرفه صندوق جداگانه ای دارد. براي دريافت و پرداخت پول، فود كورت معمولاً در محل های تجاری بزرگ مثل پاساژها داير مي باشند .

تریا:

در  تریا،بستنی،نوشابه،چای،قهوه،کیک و غذاهای ساده مانند همبرگر و ساندویچ سرو می شود . زماني كه  مسافرین،در ساعات هاي مختلف به هتل وارد می شوند که رستوران تعطیل است ولی تریا ظرف ۲۴ ساعت باز است و نباید بسته باشد، مسافران می توانند هر ساعت که وارد هتل شدند از تریا استفاده كنند  . ضمناً قیمت  تریا ارزانتر از قیمتی است که در رستوران پرداخت می شود.

بوفه:

به مكان هايي  گفته می شود که از قبل چندین نوع غذا های مختلف و متنوع همراه با دسر آماده روی میز چیده اند وافراد  به میزان دلخواه می توانند از این غذا ها استفاده کنند و محدودیت برای استفاده چند بار ندارند و  ليست قیمت برای هر نفر جلوی درب ورودی نوشته شده است و فقط نوشابه توسط گارسن سر میز سرو میشود وجه آن جداگانه محاسبه و صورت حساب داده خواهد شد | نكات مهم در مديريت رستوران

نكات مهم در مديريت رستوران

شماره های تماس:

۰۹۱۲۸۴۵۱۳۸۸

۰۹۱۱۲۷۳۲۷۲۲

لطفا جهت سفارش تجهیزات کالافود تماس گرفته یا فرم زیر را تکمیل نمایید :

سفارش
تجهیزات تخصص فست فود
تجهیزات تخصص رستوران

4 دیدگاه