سرویس‌دهی از نکات جلب مشتری رستوران

سرویس‌دهی از نکات جلب مشتری رستوران

نکات جلب مشتری رستوران
۱. برای مشتریان در انتظار باید صندلی راحت گذاشت و حتی با یک لیوان نوشابه، یا یک استکان چای رایگان از مشتری‌ها پذیرائی نمود
۲. کیفیت و کمیت غذا همان‌طوری‌ که هست حفظ شود.
۳. رفتار و برخورد با مشتری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
۴. یونیفرم کارکنان از پارچه‌های بهتر و زیباتر انتخاب شود.


۵. در روزها و ساعات خلوت، رستوران برای شام یا ناهار تخفیفی قائل شود.
۶. بر سرعت سرویس‌دهی اضافه شود.
۷. رستوران به وسایلی مجهز شود که در صورت انتظار، مشتری سرگرم باشد.
۸. به نظافت و بهداشت بیش از گذشته توجه شود و بیش از گذشته توجه شود.
۹. به سرویس‌های بهداشتی از نظر نظافت به‌طور مرتب توجه شود.
البته در یک چنین رستوران‌هائی اگراز قبل میز رزرو نمایند، تعدادی میز به همین علت خالی خواهد ماند، در واقع نمی‌شود از این میزها چند بار استفاده نمود.
۱۰. این‌گونه رستوران‌ها باید بر سرعت سرویس‌دهی اضافه نمایند تا مشتریان زودتر میزها را خالی کنند.
۱۱. در سبک چیدن میزها نیز باید دقت نمایند چرا که با چیدن میزها به‌طور صحیح جا برای اضافه‌کردن تعداد بیشتری میز و صندلی خواهند داشت.
۱۲. آشپزخانه را نیزباید به تجهیزات مدرن مجهز و در چیدمان وسایل پخت و پز دقت و توجه شود که از برداشتن قدم‌های اضافی کارکنان جلوگیری شود که به سرعت‌دهی در سرویس‌دهی بیا نجامد.
۱۳. کم‌بودن ظروف نیز یکی از عوامل کندی کار است، به‌طور مثال، چناچه ظروف کم باشد گارسن باید برای استفاده مجدد، منتظر شستن و خشک کردن آنها شود.
۱۴. هنگام گرفتن سفارش غدا معمولاً افراد مدتی را صرف انتخاب نوع غذا خواهند کرد، پس بهتر است صورت غذائی همراه با قیمت در معرض دید میهمانان قرار گیرد، یا این که نمونه غذاها و دسرها را آن‌طور که سرو می‌شود، در بشقاب و به‌صورت مصنوعی در همان اتاق انتظار با درج قیمت در ویترینی قرار داد.
۱۵. غذا‌های که زیاد‌تر سفارش داده می‌شود از قبل آماده کنند یا تزئین دور غذاها مثل سبزیجات و . . . را قبلاً در بشقاب بریزند.
۱۶. غذاهائی که سرو آن سریع‌ تر است در منو اضافه نمایند. مثل غذاهای که قبلاً پخته شده فقط احتیاج به کشیدن دارد.
۱۷. برای رستوران‌های که شلوغ نیستند می‌شود دست به ابتکار زد. به عنوان مثال، در نمایشگاه‌ها بن‌های غذا را با تخفیف ۲۰% ارائه دهند و اعلان کنند که اگر در ساعت ۳ بعدازظهر تا ۷ شب به رستوران مراجعه نمایند از این تخفیف برخوردار خواهند شد. یا در روزها یا تاریخ‌های که می‌دانند رستوران خلوت است مثل، اواسط هفته اعلام نمایند، برای هر میز ۲۰% تخفیف قائل می‌شوند. یا غذاهای دیگری که در ساعات شلوغی سرو نمی‌شود در منو بگنجانند این‌گونه ابتکار‌ها باعث خواهد شد تا رستوران در زمان‌های خلوت نیز مشتری داشته باشد و کارکنان نیز معمولاً در این ساعات به مشتریان بهتر خواهند رسید، ضمن این که کار کنان در کلیه ساعت کاری مشغول کار بوده، رستوران نیز از درآمد بیشتری برخوردار خواهد شد.

 رستوران

تجهیزات کافی شاب

تجهیزات رستوران و فست فود

  تجهیزات رستوران کالافود 

تجهیزات فست فود

یک دیدگاه